Sanal Kuvvet

İnternet Ve Bilişim Dünyası
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 javaya giriş:kurulum derleme

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
karalord18
Yönetici
Yönetici
avatar

Mesaj Sayısı : 57
Kayıt tarihi : 22/04/09

MesajKonu: javaya giriş:kurulum derleme   Ptsi Nis. 27, 2009 10:40 pm

Bu derste Java’nın 5.0 sürümünü kullanacağımız için, J2SE-SDK 1.5.0 (Java 2 Standart Edition – Software Development Kit 1.5.0) platformunu bilgisayarınıza indirmeniz ve çalıştırarak kurmanız gerekir. Aşağıdaki adresten indirebilirsiniz:
http://java.sun.com/j2se/1.5.0/download-netbeans.html
Bu platformu kurduktan sonra, C:\\Program dizininde Java klasörü ve bu klasörün altında da Java kaynak kodlarınız için derleme ve çalıştırma yapmanızı sağlayan .exe dosyaları yer alacaktır.
Java kaynak kodlarını Notepad’de (ya da bir kelime-işlemci program) yazacaksınız.
Java yorumlayıcısı, main(…) metodunu çalıştırır. Dolayısıyla çalıştırmak istediğiniz Java uygulamanızda bir main(…) metodunuz olmalıdır. main(…) metodu aşağıdaki gibi tanımlanır:
public static void main(String[] args){
// kodlar buraya yazılır
}
Java kaynak kodları, .java uzantılı olarak kaydedilir. Eğer Notepad dışında bir kelime-işlemci kullanıyorsanız, dosyanızı “salt metin (text only)” seçeneği ile kaydetmeniz gerekir.
Java kaynak kodlarını derlemek ve çalıştırmak için DOS (Windows işletim sistemi üzerinde MS-DOS) ortamında çalışacaksınız.
Java kaynak kodlarını derlemek için, bu kodlar için Java derleyicisini çalıştırmanız gerekir:
javac MerhabaDunya.java
(MerhabaDunya adlı dosyanız için derleme kod satırı)
Derleme sonunda (eğer herhangi bir sözdizimi hatası olmazsa) .class uzantılı bir byte kod dosyası yaratılır. Bu kodları çalıştırmak için Java yorumlayıcısını çalıştırmanız gerekir:
java MerhabaDunya
(Yine MerhabaDunya adlı dosyanız için çalıştırma kod satırı)
Çalıştırma sonucunda, kodlarınızda belirttiğiniz işlemin sonucu ekrana getirilir.
KOD YAZMA, DERLEME VE ÇLAIŞTIRMA SÜREÇLERİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER:
1. Tüm Java kaynak kodları .java uzantılı olarak kaydedilmelidir.
2. Eğer Notepad dışında bir kelime-işlemci kullanıyorsanız, dosyanızı “salt metin (text only)” seçeneği ile kaydetmeniz gerekir.
3. Her kaynak kod dosyası için sadece bir “public” sınıf olmalıdır. Dosyanıza vereceğiniz isim, bu sınıftan sonra yazılmalıdır.
4. Eğer derleme sırasında “error: cannot read *.java (hata: *.java dosyası okunamıyor)” hata mesajını alırsanız, derleme kodunu Java kaynak kodu dosyanızın olduğu dizinde çalıştırdığınızı kontrol edin.
5. Eğer derleme sırasında “Java cannot find the class or package, … (Java bu sınıfı ya da paketi bulamadı, …)” hata mesajını alırsanız, CLASSPATH’in (sınıfyolu) doğru tanımlandığını kontrol edin. CLASSPATH, bilgisayarınızın sistem yolunda (system path) aşağıdaki gibi tanımlanmış olmalıdır:
Başlat (Start) > Kontrol Panel (Control Panel) > Sistem (System) > Gelişmiş (Advanced) > Çevre Değişkenleri (Environment Variables) > Yol (Path) > Değişken Değeri: (Variable Value:) …;dizininiz
[varsayılan değişken değerinin sonuna “;” işareti koyduktan sonra Java derleyici dosyanızın (javac.exe) olduğu dizini yazın.]
6. Eğer derleme sırasında “The name specified is not recognized … (Belirtilen isim, … olarak tanınmadı.)” hata mesajını alırsanız, Java derleyici dosyası (javac.exe) işletim sisteminizde yüklü değildir. J2SE platformunun kurulu olduğunu/doğru kurulu olduğunu kontrol edin.
7. Derlenen kodlarınızı çalıştırırken .class uzantısı yazılmaz.
8. Sadece bir main(…) metodu olan sınıflar çalıştırılabilir.
9. Kaynak kodunuzda birden fazla metot tanımlıysa, başlangıç kodunuzu main(…) metodunun olduğu sınıfın içine yazmalısınız. Java yorumlayıcısı bu main(…) metodunu çalıştırır.
örnek:
Java kaynak kodu (MerhabaDunya.java):
public class MerhabaDunya{
public static void main(String[] args){
System.out.println(“Merhaba Dünya!”);
}
}
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
karalord18
Yönetici
Yönetici
avatar

Mesaj Sayısı : 57
Kayıt tarihi : 22/04/09

MesajKonu: veri tipleri   Ptsi Nis. 27, 2009 10:50 pm

VERI TIPLERI
Java dilinde kullanılan veri tipleri, sözdiziminin ve genel yapısının çoğunu aldığı C++ dilinden gelir. C++’ta ve dolayısıyla Java’da, temel veri tipleri ve sınıflar (referans/nesne veri tipleri) birbirinden ayrılmıştır. Temel veri tipleri operatörler tarafından yönetilir. Nesneler ise gönderilen mesajlar tarafından yönetilir. Gerçi operatörlerden birkaçı nesneleri de yönetir. Temel veri tiplerinin nesne olmadığı ve mesaj gönderemediği unutulmamalıdır. Ancak, temel veri tipleri nesneler içinde yer alabilir.
TEMEL VERI TIPLERI
Mantıksal Veri Tipi (boolean)
boolean
true (doğru) / false (yanlış)
1 bit
§ Tamsayı Veri Tipi (integers)
char
Unicode \\u0000
16 bit
\\u0000 ile \\uffff arası
byte
işaretli tamsayı
8 bit
-128 ile 127 arası
short
işaretli tamsayı
16 bit
-32768 ile 32767 arası
int
işaretli tamsayı
32 bit
-2147483648 ile
2147483647 arası
long
işaretli tamsayı
64 bit
-9223372036854775808 ile 9223372036854775807 arası
§ Gerçel Sayı Veri Tipi (float/double)
float
IEEE 754 floating point
32 bit
3.4028235E38 ile
1.4E-45 arası
double
IEEE 754 floating point
64 bit
1.7976931348623157E308 ile 4.9E-324 arası
C ve C++’tan farklı olarak, Java’da mantıksal veri tipleri diğer veri tiplerinden ayrı olarak değerlendirilir ve aritmetik işlemlere girmez.
char dışındaki tüm tamsayı veri tipleri işaretlidir (eksi ve artı değer alabilir).
Unicode karakterler; sınıf, metot ve değişken ismi olarak kullanılabilir.
ÖZEL KARAKTERLER
Genellikle ekrana yazdırılmayan ve özel işleve sahip olan karakterlerdir:
\\b
Geri al (Backspace)
\\t
Yatay sekme (Horizontal tab)
\\n
Yeni satıra geç (Newline)
\\r
Satır başı (Carriage Return)
\\f
Form besleme (Form feed)
\\’
Tek tırnak (Single quote)
\\”
Çift tırnak (Double quote)
\\\\
Ters bölü (Backslash)
\\ooo
Octal karakter/rakam
\\uxxxx
Unicode (Hexadecimal) karakter/rakam
AYRILMIŞ KELİMELER:
abstract
boolean
break
byte
case
catch
char
class
const
continue
default
do
double
else
extends
final
finally
float
for
goto
if
implements
import
instanceof
int
interface
long
native
new
package
private
protected
public
return
short
static
super
switch
synchronized
this
throw
throws
transient
try
void
volatile
while
İSİM VERME KURALLARI:
Belirleyiciler (identifiers) yani sınıf, metot ve değişken isimleri; alfanümerik karakterlerden, altçizgiden (_) ve dolar işaretinden ($) oluşabilir. Aşağıdaki kurallara uyulması gerekir:
1. İlk karakter rakam olamaz.
2. Ayrılmış kelimeler ve özel karakterler kullanılmaz.
3. “true” ve “false” kullanılmaz.
4. Kelimeler arasında boşluk bırakılmaz.
geçerli örnekler: geçersiz örnekler:
merhabaDunya; merhaba dunya;
merhaba_dunya; 1merhaba;
merhaba_Dunya; #diyez;
Merhaba; char;
merhaba; merhaba!;
_merhaba;
$dolar;
merhaba1;
5. Değişken isimleri, küçük harfle başlar ve isimdeki her yeni kelime büyük harfle başlar.
Değişkenler, bir değer tutar. Tipleri ve isimleri (belirleyicileri) tanımlanır. Yerel değişkenler, kendilerine bir değer atanmadığı sürece tanımlanamazlar. Ancak, örnek isimleri varsayılan bir değer alır.
örnek:
double bakiye;
int x;
long hesapNo;
Belirleyiciler, Karakter.isJavaLetter() ifadesinin “true” sonucunun veren tüm unicode karakterleri kullanabilir. Böylece, bir Java programı yazan kişi kendi anadilindeki karakterleri (ASCII karakteri olmayan) de kullanabilir.
OPERATÖRLER
Operatörler, değerler/değişkenler üzerinde yapılan işlemleri (operations) temsil eden sembollerdir. Tek değer için (unary), iki değer için (binary) ve üç değer için (ternary) olan operatörler vardır.
örnek:
tek değerli: 4++
iki değerli: 5 + 3
üç değerli: (a>5) ? 1 : 0
ATAMA OPERATÖRÜ
Atama operatörü: =
Atama operatörü bir değişkene değer atamak için kullanılır.
Atanan değerin tipi ile değişkenin tipi uyumlu olmalıdır. Değişken tanımlama işlemi ile değer atama işlemi tek bir ifade ile gerçekleştirilebilir.
örnek:
x = 7;
int x = 7;
ARİTMETİK OPERATÖRLER
Toplama operatörü: +
Çıkarma operatörü: -
Çarpma operatörü: *
Bölme operatörü: /
Mod operatörü: %
Aritmetik operatörler, aritmetik işlemler yapmak için kullanılır.
Değişken tanımlama işlemi ile aritmetik işlemler de tek bir ifade ile gerçekleştirilebilir.
örnek:
x = 7 + 5; // x = 12
int x = 33 % 8; // x = 1
ARTTIRMA VE AZALTMA OPERATÖRLERİ
Arttırma operatörü: ++
Azaltma operatörü: --
Arttırma operatörü, değeri 1 arttırır; azaltma operatörü, değeri 1 azaltır.
örnek:
int x = 0;
x++; // x = 1
x--; // x = 0
Bu operatörler, değerlerin/değişkenlerin önüne ya da sonuna gelebilirler. Sonuna geldiğinde önce ifadedeki işlem yapılır, sonra bu operatörlerin işlemi yapılır; önüne geldiğinde önce bu operatörlerin işlemi yapılır, sonra ifadedeki işlem yapılır.
örnek:
int x = 0;
int y = x++; // x = 1, y = 0
int x = 0;
int y = ++x; // x = 1, y = 1
KARŞILAŞTIRMA OPERATÖRLERİ
Küçüktür operatörü: <
Büyüktür operatörü: >
Küçük-eşittir operatörü: <=
Büyük-eşittir operatörü: >=
Eşittir operatörü: ==
Eşit değildir operatörü: !=
Karşılaştırma operatörü: instanceof // sınıflar için
Bu operatörlerin işlem sonucu mantıksaldır (“true” ya da “false”).
örnek:
13 < 7; // false
int x = 5;
x != 8; // true
MANTIKSAL OPERATÖRLER (BOOLEANS)
Değil (NOT) operatörü: !
Ve (AND) operatörü: &
Veya (OR) operatörü: |
Sadece Biri (XOR) operatörü: ^
Koşullu Ve (Conditional AND) operatörü: &&
Koşullu Veya (Conditional OR) operatörü: ||
Mantıksal operatörler sadece mantıksal değerlere uygulanırlar.
Değil operatörü, mantıksal tamamlayıcıdır; etki ettiği değer “true” ise “false”, “false” ise “true” sonucunu verir. Ve operatörü her değer de doğruysa “true”, en az biri yanlışsa “false” sonucunu verir. Veya operatörü en az bir değer doğruysa “true”, her değer de yanlışsa “false” sonucunu verir. Hiçbiri değil operatörü tüm değerlerin yanlış olduğu durumda “true”, diğer durumlarda “false” sonucunu verir. Koşullu operatörler, ilk değer için operatörün işlemi sonucu olarak “true” değerini verirse, diğer değerlerin kontrol edilmediği operatörlerdir. Bu özellikleri ile “Ve” ve “Veya” operatörlerinden ayrılırlar.
örnek:
boolean t = true;
boolean x = !t; // x = false
int x = 8;
t || (x++ == 3); // x = 4, sonuç: true
BITWISE OPERATÖRLER
Bitwise Değil operatörü: ~
Bitwise Ve operatörü: &
Bitwise Veya operatörü: |
Bitwise Sadece Biri operatörü: ^
Bitwise Sola Kaydır operatörü: <<
Bitwise Sağa Kaydır operatörü: >>
Bitwise Sağa Kaydır ve Sıfır Ekle operatörü: >>>
Bitwise operatörler, sadece bitler (1 ve 0) üzerine etki eden operatörlerdir.
Bu operatörler sadece çok özel durumlarda kullanılır. Dolayısıyla bunları bilmek ve kullanmak zorunda değilsiniz.
örnek:
3 & 2; // 0011 & 0010 sonuç: 0010
4 | 1; // 0100 | 0001 sonuç: 0101
3 << 2; // 0011 sonuç: 1100
4 >> 2; // 0100 sonuç: 0001
4 >>> 1; // 0100 sonuç: 0010
BİLEŞİK ATAMA OPERATÖRLERİ
Aritmetik: += -= *= /= %=
Bitwise Kaydırma: <<= >>= >>>=
Mantıksal: &= |= ^=
örnek:
x += 2; // x = x + 2; için kısa yol
x *= z + 3; // x = x * (z + 3); için kısa yol
Atama operatörünün ile diğer operatörlerle birlikte işleme alındığı operatörler, bileşik operatörlerdir. Böylece ifadelerin değerlendirilmesi kısa yoldan yapılır.
ŞART OPERATÖRÜ
Şart operatörü: ? :
Mantıksal bir ifadenin sonucunun doğru olması durumundaki sonuç ile yanlış olması durumundaki sonucun sırayla tek bir ifadede sonuçlandırılmasıdır. if/else (eğer/değilse) deyiminin kısa yoludur.
Üç değere etki eden bir operatördür. İlk değer, mantıksal bir ifade olmalıdır:
Mantıksalİfade ? DoğruİçinSonuç : YanlışİçinSonuç
örnek:
int a = 5;
int b = (a > 2) ? 8 : 18; // b = 8
// uzun yolu: int a = 5, b;
if (a > 2){
b = 8;
else
b = 18;
}
OPERATÖRLERİN ÖNCELİĞİ
Operatörlerin önceliği, bir ifadede yer alan birden fazla sayıdaki operatörün hangi sırayla işleme alınacağını kontrol eder. Aynı öncelik sırasına sahip operatörler için işlem sırası soldan sağa doğrudur. Sadece atama operatörü, bileşik atama operatörleri ve şart operatörü için bu yön sağdan soladır.
Fazla
Az
. {} [] ()
++ -- ! ~
* / %
+ -
<< >> >>>
< > <= >=
== !=
&
^
|
&&
||
? :
= *= += vb.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
javaya giriş:kurulum derleme
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Kilitlenen Giriş sayfasını Düzeltmek

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Sanal Kuvvet :: Programlama :: Java-
Buraya geçin: